طرح توجیهی پوشاک

طرح توجیهی پوشاک (گزارش امکان سنجی اقتصادی، فنی و مالی)

Spread the love

طرح توجیهی پوشاک (بررسی بازار، فنی و مالی با نرم افزار کامفار)

صنعت پوشاک یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان و یکی از باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع است. باگذشت سال‌ها تقاضا برای پوشاک افزایش پیداکرده و از یک نیاز اولیه و اساسی به نماد شخصیت افراد تبدیل ‌شده است. بدین معنا که طرز لباس پوشیدن افراد، نشان دهنده هویت و شخصیت افراد شده است.

تولید پوشاک علاوه بر سودآوری برای سرمایه گذار، به رشد اقتصاد کشور نیز کمک کرده و باعث خودکفائی در امر تولید پوشاک شده و از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد. ضمن اینکه در صورت تولید محصولات با کیفیت میتوان با صادرات آن، علاوه بر سودآوری بیشتر، ارزآوری هم داشت. صادرات صنعت پوشاک یکی از مهمترین اقلام صادراتی است که میتواند تاثیر بسزایی در رشد صادرات کالاهای غیر‌نفتی داشته باشد.

فرآیند تولید

قبل از هر چیزی لباس بایستی در قالب و شکل پوشش اجتماع طراحی شده و معیارهای پوشش اجتماعی در آن رعایت شود. سپس بایستی با بکارگیری هنر طراحی و خلاقیت و ارائه ایده های نو، از تقلید و تکرار جلوگیری کرد تا بتوان سهم قابل قبولی در بازار بدست آورد.  توجه به تناسب جنس، پارچه، نقش و رنگ لباس با طرح و مدل و کاربری آن میتواند در موفقیت یک تولید کننده پوشاک، نقش اساسی داشته باشد.

بیشترین سرمایه گذاری تولید پوشاک  مربوط به خرید مواد اولیه و عمدتا پارچه میباشد. متاسفانه اغلب پارچه های مورد استفاده، وارداتی هستند و عمدتا از کشور های تایلند و چین وارد می شود.

پس از تهیه پارچه، بایستی پارچه را برش داد. بدین منظور بایستی از الگو استفاده کرد و در واقع هر لباسی که در تولیدی تهیه میشه باید دارای الگو باشد.

در ادامه، تکه های برش خورده پارچه بین چرخ کارهای وسط کار، پخش می شود. سپس خیاط ها قسمت های برش خورده را طبق نقشه اصلی آماده می کنند. عملیاتی مثل گلدوزی، چاپ، لبه دوزی و هر تغییری در این مرحله انجام میشود. در ادامه همه قسمت های برش خورده و دوخت های پایه، به هم دوخته میشوند و دوخت های اصلی روی لباس انجام میشود. پس از دوخت نهایی، لباس برای وسط کاران ارسال میشود تا روی درزها، چرخکاری و تمیز کاری انجام دهند.

پس از تکمیل دوخت، لباس بایستی اتو شود تا لباس تن خور مناسبی داشته باشد که بایستی در انتخاب دما، به جنس پارچه، توجه ویژه ای گردد تا علاوه بر صاف کردن چروک های لباس ، تاثیر منفی بر آن نداشته باشد.

در نهایت برای ارسال لباس به مراکز فروش، عملیات بسته بندی و آویزهای مارک، بروشور و کارت فروشگاه در بسته جاسازی میشود.

البته در صنعت پوشاک، تبلیغات و معرفی محصول، نقش ویژه ای در فروش و موفقیت این صنعت دارد و بایستی توجه ویژه ای به آن داشت.

خلاصه محاسبات فنی و مالی طرح

ظرفیت پیشنهادی: ۱۰۰ هزار عدد در سال

زمین: ۱۰۰۰ مترمربع

ساختمان تولید و انبار : ۶۰۰ مترمربع

حداقل میزان سرمایه گذاری: ۳۰ هزار میلیون ریال

حداقل میزان سود آوری: ۷۵۰۰ میلیون ریال

اشتغال طرح متناسب با ظرفیت پیشنهادی: ۱۵ نفر

گزارش امکان سنجی ارائه شده شامل بخشهای زیر خواهد بود:

فصل اول: سابقه متقاضی تسهیلات

۱- مشخصات متقاضی تسهیلات

۲- سرمایه و سهامداران

۳- اعضای هیات مدیره

۴- مجوزهای فعالیت شرکت

۵- بررسی توانمندی متقاضی

فصل دوم: مطالعات بازار

۱- مقدمه

۲- معرفی محصول طرح توجیهی پوشاک

۲-۱- معرفی کد آیسیک محصول (ISIC)

۲-۲- مشخصات، ویژگی ها و تعاریف علمی و تخصصی

۲-۳- کاربردهای محصول

۲-۴- معرفی محصول جایگزین

۲-۵- جایگاه محصول

۲-۶- کد تعرفه گمرکی

۳- محل اجرای طرح

۴- مواد اولیه

۵- قیمت فروش محصول

۶- بررسی عرضه

۶-۱- تولید داخلی

۶-۲- واردات

۶-۳- کل عرضه

۷- پیش بینی امکانات عرضه در آینده

۸- تقاضا

۸-۱- صادرات

۸-۲- تقاضای داخلی

۹- پیش بینی تقاضا

۹-۱- پیش بینی صادرات

۹-۲- پیش بینی تقاضای داخلی

۹-۳- پیش بینی تقاضای کل

۱۰- تحلیل موازنه پیش بینی امکانات عرضه و پیش بینی تقاضا

۱۱- نتیجه گیری بررسی بازار طرح توجیهی پوشاک

۱۲- نتایج اقتصادی طرح توجیهی پوشاک

فصل سوم: مطالعات فنی طرح توجیهی پوشاک

۱- هدف از اجرای طرح

۲- مشخصات محصول طرح توجیهی پوشاک

۳- ظرفیت طرح توجیهی پوشاک

۴- فرآیند تولید

۵- مشخصات دانش فنی تولید

۶- پیش بینی تولید و فروش

۷- گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه

۸- هزینه های سرمایه‌گذاری طرح توجیهی پوشاک

۸-۱- زمین

۸-۲- محوطه سازی و ساختمان

۸-۳- ماشین آلات

۸-۴- تأسیسات

۸-۵- وسایط نقلیه

۸-۶- تجهیزات اداری و آزمایشگاهی

۸-۷- متفرقه و پیش بینی نشده

۸-۸- هزینه های قبل از بهره‌برداری

۸-۹- سرمایه در گردش

۹- زمانبندی اجرا

۱۰- هزینه های تولید

۱۰-۱- مواد اولیه

۱۰-۲- حقوق و دستمزد نیروی انسانی

۱۰-۳- انرژی

۱۰-۴- تعمیر و نگهداری

۱۰-۵- هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده

۱۰-۶- هزینه های اجاره

۱۰-۷- هزینه بیمه دارایی ها

۱۰-۸- استهلاک

۱۰-۹- هزینه مالی

۱۰-۱۰- ساختار هزینه های ثابت و متغیر

فصل چهارم: مطالعات مالی طرح توجیهی پوشاک

۱- خلاصه پیش بینی های مالی

۲-پیش بینی فروش

۳- هزینه های سرمایه گذاری طرح و نحوه تأمین منابع مالی

۴- هزینه سرمایه در گردش

۵- مشارکت مدنی قابل تبدیل به فروش اقساطی

۶- بازپرداخت تسهیلات

۷- گردش وجوه نقد

۸- وجوه نقد تنزیل شده

۹- تحلیل حساسیت IRR

۱۰- جدول سود و زیان

۱۱- تحلیل سربسر

۱۲- جدول پیش بینی تراز نامه

۱۳- نتیجه و پیشنهاد

پیوست: گزارش نرم افزار کامفار طرح توجیهی پوشاک

درصورتیکه علاقمند به سرمایه گذاری در زمینه احداث واحد تولید پوشاک میباشید جهت دریافت تهیه طرح توجیهی پوشاک مطابق با نیازهای خود، با ما تماس بگیرید.

تماس با پترو تجهیز ایرانیان