خط تولید شن و ماسه

خط تولید شن و ماسه – طراحی، ساخت و نصب

خط تولید شن و ماسه بسته به اینکه ماده اولیه از بستر رودخانه تهیه خواهد شد یا از سنگ کوه، اندکی تفاوت دارد و لیکن مشترکات زیادی نیز دارد، به هر صورت، جهت احداث یک واحد تولید شن و ماسه، تجهیزات زیر مورد نیاز میباشد:

فیدر : که مواد اولیه از طریق آن وارد خط تولید شن و ماسه میشوند.

نوار نقاله: نوار نقاله ها نقش انتقال مواد، از یک تجهیز به تجهیز دیگر را برعهده دارند و بایستی طول آنها با توجه به فاصله دستگاهها از یکدیگر تنظیم شوند. عرض نوار نقاله ها نیز با توجه به ظرفیت واحد تولیدی، تعیین میگردد.

سرند: وظیفه سرند، درجه بندی محصول است که بسته به تنوع محصولات تولیدی، ممکن است یک عدد سرند برای خط تولید شما کفایت کند و یا نیاز به دو یا سه عدد سرند داشته باشید. سرند ممکن است دو طبقه یا سه طبقه باشد، به طور مثال در یک سرند سه طبقه، از یکی از خروجیهایش  شن و ماسه بادامی، از خروجی دیگر نخودی، از خروجی انتهایی هم ماسه برداشت کرد. آنچه که در روی سرند، باقی میماند، به سنگ شکن منتقل میشود تا در آنجا خرد شده و پس از خردایش با نوار نقاله به سرند بر میگردد.

سنگ شکن: همانطور که ذکر شد، وظیفه سنگ شکن، خردایش سنگهای بزرگ میباشد که معمولا به یک یا دو عدد سنگ شکن در هر خط تولید شن و ماسه ، نیاز است. در واحدهایی که مواد اولیه از سنگ کوه تامین میشود، مواد اولیه، پیش از هر چیز وارد سنگ شکن شده  و سپس مراحل بعدی را طی میکنند و بالطبع در ادامه به سنگ شکن دیگری نیز نیاز خواهد بود. ولیکن در خط تولید شن و ماسه ای که مواد اولیه اش از بستر رودخانه تهیه میشود، نیازی به استقرار سنگ شکن در ابتدای خط تولید نیست.

ماسه شور: در خط تولید شن و ماسه طبیعی، حتما بایستی از ماسه شور استفاده شود تا بتوان گل و لای را از شن و ماسه جدا کرد و لیکن در خط تولید شن و ماسه کوهی، ضرورتا نیازی به اینکار نیست. البته بسته به تنوع محصولات هدف، میتوان از انواع ماسه شور ها استفاده کرد. معمولا در خط تولید شن و ماسه از ماسه شور حلزونی استفاده میشود. در صورت استفاده از ماسه شور، بایستی یک استخر ته نشینی گل و لای نیز تعبیه گردد تا از هدر رفت آب، جلوگیری شده و در مصرف آب، صرفه جویی شود.

موارد فوق، به صورت کلی تمامی تجهیزاتی هستند که جهت احداث یک واحد تولید شن و ماسه مورد نیاز هستند، البته ماشین آلات دیگری نیز، مانند لودر جهت بارگیری شن و ماسه به کامیونها نیاز خواهد بود.

شرکت پترو تجهیز ایرانیان آمادگی خود را جهت ارائه تمامی خدمات از طراحی و مشاوره تا ساخت و نصب انواع خطوط تولید شن و ماسه را دارد. همچنین در صورت نیاز به هر یک از تجهیزات فوق مانند نوار نقاله، سرند، سنگ شکن و ماسه شور به صورت جداگانه نیز میتوانید با ما تماس بگیرید.

لینک کانال اطلاع رسانی تلگرام شرکت:

https://telegram.me/tajhizpro