مبدل حرارتی پوسته و لوله برای خنک کاری گاز دی اکسید کربن

مبدل حرارتی پوسته و لوله جهت خنک کاری گاز دی اکسید کربن با ظرفیت ۲۵۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت طراحی و ساخت شد. در طراحی این اکسچنجر با توجه به محدودیت فضایی که داشتیم، دستمان برای انتخاب تعداد پاس در سمت لوله و تعداد پاس در پوسته و همچنین انتخاب طول لوله، بسته بود.

با این حال مبدلی که طراحی شد، با انتخاب بهینه تعداد لوله ها و تعداد بافل ها (Baffle) به لحاظ عملکرد حرارتی کاملا مطلوب واقع شد. به طوری که این مبدل از سال ۱۳۹۰ مورد بهره برداری قرار گرفته و عملکرد آن در طول این ۵ سال مورد رضایت بوده است.

در مقایسه با مبدلهایی که از قبل در کارخانه موجود بودند و با مبدل طراحی و ساخت شده توسط پترو تجهیز ایرانیان جایگزین شد، این اکسچنجر نسبت به آنچه که از قبل موجود بود خنک کاری بهتری انجام میداد و این در حالی بود که در اکسچنجر جدید، تعداد لوله های کمتری استفاده شده بود و حتی طول لوله ها نسبت به مبدل قبلی، کوتاهتر هم بود که تمامی این موارد منجر به کاهش هزینه ساخت آن، نسبت به مبدل قبلی بود. در نتیجه شرکت پترو تجهیز ایرانیان با هزینه ای کمتر، به عملکردی بهتر دست یافت.

عملکرد بهتر مبدل جدید در طی چند سال آینده هم به همین روال، ادامه داشته و عملکرد بهتری را نسبت به مبدلهای قبلی از خود ارائه داد.

ضمن اینکه با ارائه روشهای رسوب زدایی و زمان بندی کردن آن، به بهبود عملکرد مبدلهایی از قبل در واحد موجود بودند، هم دست یافتیم که در مقالات بعدی به تفصیل درباره روش های رسوب زدایی بحث خواهیم کرد.

عکسی از این مبدل را در حین ساخت آن، در زیر مشاهده میفرمائید:

ساخت مبدل حرارتی پوسته و لوله صنعتی

 

برای دریافت فایل اتوکد به همراه ابعاد، نقشه ساخت، آموزش طراحی انواع مبدل حرارتی و محاسبه ابعاد آن یا سفارش ساخت و همچنین افزایش راندمان و کارایی مبدلهای خود، با ما تماس بگیرید.

ایمیل: info@tajhizpro.ir

شماره تماس: ۰۹۱۴۴۲۱۱۹۲۵ و ۰۹۳۹۶۱۹۳۹۰۵